23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Overblik: Disse dagligvarekoncerner klarer sig bedst på overskudsgraden

Da Salling Group fredag i sidste uge udgav deres årsregnskab for 2022, markerede det samtidig afslutningen for på højsæsonen for årsregnskaber i dagligvarebranchen. 

Således har de største spillere på markedet - Rema 1000, Salling Group, Dagrofa og Coop - nu alle frigivet oplysninger om deres kunnen og formåen for det forgangne år. Og det har mediet DetailWatch brugt til at kigge nærmere på overskudsgraderne i de fire store koncerner. 

Her viser opgørelsen fra mediet, at Salling Group har mistet førertrøjen i kampen om at være den dagligvarekoncern med den højeste overskudsgrad. Salling Group gik fra 4,5 procent i 2021 til 2,9 procent i 2022. 

Rema 1000 bevægede sig imidlertid den anden vej på skalaen og noterede sig en overskudsgrad på 3,2 procent for 2022 - mod 2,6 procent året før. 

Hos Dagrofa var overskudsgraden uforandret - 0,6 procent - mellem de to regnskaber, mens Coop, der præsenterede et historisk dårligt regnskab med et minus på 628 millioner kroner på bundlinjen, også røg i minus på overskudsgraden. 

Minus 2,2 procent endte Coop-koncernen på. 

Lidl-koncernen indgår i DetailWatchs opgørelse, men det har den naturlige forklaring, at den tyske dagligvarekæde ikke aflægger regnskab i Danmark. 

Se nøgletal for: {{ company.name }}
BREAKING
{{ article.headline }}
0.888