Skal understøtte vækstplaner: Detailkæde investerer trecifret millionbeløb i IT
Søstrene Grene har ambitiøse fremtids- og vækstplaner. Og til at understøtte strategien om blandt andet at gennemføre en gennemgribende digitalisering af virksomheden har man besluttet at investere et trecifret millionbeløb i et nyt IT-system fra tyske SAP.
Det skriver Søstrene Grene i en pressemeddelelse.
- Søstrene Grene er vokset og har udviklet sig utrolig meget de seneste år, og vi har appetit på meget mere. Derfor har vi brug for et state-of-the-art system, der kan understøtte vores ambitiøse fremtidsplaner, siger Mikkel Grene, der er administrerende direktør i virksomheden.
Fakta om Søstrene Grene
- Søstrene Grene er en dansk detailkæde, som har eksisteret siden 1973
- Søstrene Grene tilbyder et sortiment af produkter inden for kategorierne bolig og interiør, køkken, hobby og DIY, festartikler og gaveindpakning, skole og kontor, børn og leg samt udvalgte sæsonprodukter
- Kæden ejes og bestyres af grundlæggerfamiliens anden generation fra hovedkontoret i Aarhus, mens butikkerne primært drives på joint venture- og franchisebasis
- Søstrene Grene har mere end 250 butikker fordelt på 15 lande og webshops i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Holland og Frankrig samt partnerdrevne webshops i Schweiz og på Island
Kilde: Søstrene Grene
IT-investeringen er detailkædens største nogensinde, og den skal blandt andet også være med til at tilbyde kunderejser og services i fremtiden, oplyser Søstrene Grene.
Derudover skal det nye IT-system også bidrage til, at Søstrene Grene i fremtiden kan gøre yderligere brug af data og kunstig intelligens.
- De seneste to år har vi vækstet vores onlineforretning med 389 procent på tværs af 8 markeder, og inden julehandlen rammer, kan vi tilbyde onlinesalg på yderligere 8 europæiske markeder. Dette er en massiv satsning, der skal sikre en fordobling af vores onlineomsætning over de næste par år sammen med den vækst vi oplever på eksisterende markeder.
- SAP skal bringe os skridtet videre på vores omnichannelrejse og har indbyggede funktionaliteter, der er skræddersyede til moderne retail, som også byder på spændende digitale muligheder i butikkerne, som kan øge trafikken og konverteringen i de fysiske butikker i kraft af, at vi kan binde online og offline endnu tættere sammen, siger Mikkel Grene.