Dansk tøjmærke oven på begivenhedsrigt 2022: - Vi kan tydeligt se, at vores strategi lønner sig
- 2022 har været vores bedste år hidtil. Det er resultatet af stor dedikation fra hele Les Deux-teamet, vores gode samarbejdspartnere og vores loyale kunder, og vi kan alle være meget stolte over de gode resultater.
Sådan falder ordene fra det danske tøjmærke Les Deux' medstifter, Andreas von der Heide.
Han kommenterer her på et rekordregnskab fra Les Deux-virksomheden, hvis 2022-år blandt andet bød på en markant international ekspansion - og en voksende top- og bundlinje.
Selv beskriver Les Deux, at virksomhedens bruttofortjeneste i 2022-regnskabet lander på 84 millioner kroner, hvilket er en stigning på cirka 25 procent sammenlignet med året før.
- Vi har en solid og sund forretning, der giver os god mulighed for fortsat at investere i at bygge videre på vores vækst og udfolde det store potentiale for Les Deux. Den gode position, vi har skabt, er drevet af godt, gammeldags købmandskab, og vi kan tydeligt se på resultaterne over de seneste år, at vores strategi lønner sig, siger administrerende direktør, Kristoffer Haapanen.
International ekspansion
Sidste år markerede samtidig en international milepæl i Les Deux' historie, da man åbnede sin første butik uden for Danmarks grænser. Det skete i Oslo og er siden fulgt op af åbningen af 14 pop up-shops rundt omkring i verden - blandt andet i Paris.
- Vi leverer på vores vækstplan, og vi forventer fortsat at vokse os større i 2023, hvor vi allerede er kommet godt fra start. Vi har store ambitioner for at udfolde Les Deux’s fulde potentiale i årene, der kommer, siger Kristoffer Haapanen.
Les Deux oplyser ikke deres omsætning for 2022, og det har heller ikke været muligt for RetailNews at tilgå denne oplysning via CVR.
Ifølge tøjvirksomheden opnåede man dog en tocifret vækst i netop omsætningen, mens man registrerede et driftsresultat før skat på 43,2 millioner kroner. Samtidig beskriver Les Deux, at også bundlinjen også er vokset sammenlignet med det foregående år - hvor meget præciseres dog ikke i pressemeddelelsen.