Smartbox opkøber konkurrent - og indtager nyt marked
Det bliver beskrevet som en "vigtig strategisk milepæl" for oplevelsesvirksomheden Smartbox, der mandag har annonceret et opkøb af konkurrenten Truestory.
Det skriver Smartbox Group i en pressemeddelelse.
- Opkøbet af Truestory er en vigtig strategisk milepæl på vores rejse, som styrker vores position i Norden, og som gør, at vi nu står endnu stærkere i forhold til at levere enestående kundeoplevelser til en bredere kundebase, siger René Drewsen, der er Cluster Director Nordic i Smartbox Group.
Fakta om Smartbox Group
- Smartbox Group er Europas førende virksomhed inden for oplevelsesgaver med en årlig omsætning på godt 450 millioner euro
- Virksomheden blev grundlagt i 2003
- Smartbox er i dag til stede i ni europæiske lande
- Virksomheden sælger årligt mere end seks millioner oplevelsesgaver på tværs af alle markeder og
- Smartbox distribuerer deres produkter fra mere end 40.000 partnere i hele Europa til over 18.000 detailbutikker, supermarkeder, hjemmesider og onlineforhandlere
Kilde: Smartbox Group
Med opkøbet af Truestory entrerer Smartbox også det norske marked, hvor de ikke tidligere har været til stede. Tillige lancerede Truestory en platform i Sverige i 2021, som Smartbox Group også overtager.
Imidlertid fortsætter Truestory med at operere under samme navn og vil også fortsat udbyde deres ydelser og oplevelsespakker til virksomhedens kunder.
- Jeg er glad for, at vi nu har fundet en stærk og ambitiøs ny ejer, som kan tage Truestory til de næste niveauer og indfri det enorme potentiale, som begge parter ser i markedet. Det har været vigtigt for os at finde en køber, som tror på Truestory som selvstændigt brand og forretning - og som har delt visionen med os, udtaler Lasse Kjær, der er stifter af Truestory.
De to parter har ikke oplyst værdien af handlen mellem Smartbox Group og Truestory.