Analyseinstitut: Kunderne vender Netto ryggen
- De fleste danskere handler i Netto.
Sådan skriver analyseinstituttet Consumer Panel Services GfK i en nyligt offentliggjort rapport, der kigger nærmere på dagligvaremarkedet i Danmark.
Men selvom mange forbrugere lægger penge i Netto-kæden, tegner der sig et andet og mere negativt mønster for kæden fremadrettet.
Det siger den nordiske direktør i analyseinstituttet, Myriam Martensen.
- Undersøgelsen fra Consumer Panel Services GfK angiver at 19 procent af danskerne har Netto som deres primære indkøbssted. Men tallene viser også, at hele 26 procent af Nettos kunder forventer at handle der mindre, siger hun.
- De indsamlede data viser derudover, at kun 69 procent vil fortsætte med at shoppe hos Netto på samme niveau som før, hvilket er det laveste blandt alle de kæder, der er med i undersøgelsen, tilføjer hun.
Ifølge direktøren kan ovenstående resultat være en konsekvens af, "at der bliver shoppet mere rundt i jagten på de billigste priser".
I Salling Group tager man undersøgelsens resultater med ophøjet ro. Det fortæller pressechef i dagligvarekoncernen, Jacob Krogsgaard Nielsen.
- Vi har investeret et milliardbeløb i at nå i mål med vores konverteringer til nyeste butikskoncept, som vores kunder og medarbejdere pt. kvitterer for. Det samme går vi i prisen, således vi gør alt, hvad vi kan for at sikre, at kunderne også vælger Netto, næste gange de skal købe dagligvarer, siger han til RetailNews.