23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Voldsomt vækstende butikskæde vil åbne flere cafeer

To tuber tandpasta, shampoo, køkkenruller - og så en kop kaffe. 

Butikskæden Normal, som har over 500 butikker på otte internationale markeder, har succes med at have små kaffebarer integreret i sine butikker Aalborg, Aarhus og Tampere i Finland.

Derfor vil Normal udvide konceptet til flere forretninger. Det første sted bliver i Stockholm, siger kædens administrerende direktør Torben Mouritsen til Børsen.

- Vi kan se, at det er noget, der har skabt opmærksomhed og passer til vores koncept. Men det er ikke sådan, at vi har en aggressiv målsætning, ligesom vi har det med at åbne nye Normal-butikker. Et realistisk bud er måske 25 kaffebarer inden for fem år, siger Torben Mouritsen til avisen.

Bestseller-ejer og -direktør Anders Holch Povlsen ejer lidt over 71 procent af Normal, mens også serieinvestor Jan Lehrmann og Torben Mouritsen ejer en mindre andel med 5-10 procent hver. 

Se nøgletal for: {{ company.name }}
BREAKING
{{ article.headline }}
0.783