23948sdkhjf

Salling Group-direktør vil hellere have markedsandele frem for nyt marked

Fokus for Salling Groups discountkæde Netto er ikke at indtage flere lande end Danmark, Tyskland og Polen, siger administrerende direktør i koncernen, Anders Hagh, til Finans

I stedet er fokus på at konsolidere sig på de tre markeder - og styrke Nettos positioner på selvsamme. 

- Det afgørende er at bruge vores kræfter og penge på at sikre skala i alt hvad vi gør, så duer det ikke at drøne rundt i et land og have en halv procent eller en procent markedsandel. Den rigtige model for os er at være solidt placeret. Selvom vi er markedsleder i Danmark, er vi i udlandet en lille spiller. Vi har nok at gøre med at få udbygget vores positioner på de tre nuværende markeder, siger Anders Hagh til Finans. 

Netto opruster i denne tid på discountmarkedet i Danmark og har allerede rundet 500 butikker - og flere kommer til, når konkurrencemyndighederne - formentlig inden årsskiftet - har færdigbehandlet Salling Groups Aldi-handel. 

Netto-kæden bliver dog også pustet i nakken af Rema 1000, som - når mellem 60 og 80 Aldi-butikker er konverteret - kommer til at nærme sig 450 butikker på landsplan. 

Tilsvarende regner Netto med at have konverteret samtlige af deres eksisterende butikker til et nyt 3.0-koncept inden 1. april 2024. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.812