Bestseller går markant tilbage på klimamål
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/60788359.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4977&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=3310&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=5&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=439&accessToken=1a3acb4baeb87b52b2e2320cfc8ddc522c60a3beb238fd965dcb4533f94a19fa)
Bestseller fremlagde fredag årsrapport for 2022/23.
Mens modekoncernen har reduceret CO2-udledningen i selskabets egen drift med 82 procent - og indfriet målsætningen - så er det en helt anden historie, når der kigges på klimaaftrykket i leverandørledet - det såkaldte scope 3.
Det skriver Finans.
På scope 3 går Bestseller tilbage og udleder hele 30 procent mere CO2-emission siden 2018, som er baseline
Ifølge finansdirektør Thomas Børglum Jensen skyldes den markante tilbagegang en "betydelig vækst" i koncernens samlede salg på 60 procent. Nu får scope 3 dog "fuld dedikation".
Ifølge Thomas Børglum Jensen skal der nu findes løsninger, men det er uklart, hvad løsningerne er, og om de overhovedet eksisterer endnu.
- De ligger ikke ovre i skabet lige til at tage frem. For at nå vores mål om en absolut reduktion på 30 procent, er vi nødt til at finde nye løsninger, som ikke eksisterer i dag. Nye materialer, nye måder at genbruge på, mere effektive processer, som giver samme eller bedre kvalitet, siger Thomas Børglum Jensen.