Siden inflationen tog fart først i 2022, har forbrugerne i stor stil øget deres indkøb af private label-varer - på bekostning af mærkevarer.
I de knap to år, der er gået siden russernes invasion af Ukraine, er der flyttet forbrug for milliarder over til især de billigere private labels.
Men den tendens har langt fra sendt mærkevarerne...
Private label hitter: Men hos én bestemt målgruppe er mærkevarer populært
Tre ud af fire unge i tyverne vil hellere købe brands end kædernes egne mærker, viser ny undersøgelse

Der er flere mærkevare-tilhængere blandt de unge end blandt deres forældre og andre ældre forbrugere. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til RetailNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer