23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

200 butikker udsat for "fræk" kampagne: Sådan forholder Coop sig

Henover weekenden har frivillige fra Anima placeret falske tilbudsaviser i omkring 200 Coop-butikker landet over. 

"Coop - værst til dyrevelfærd". 

Sådan lyder navnet på en kampagne, som dyreværnsorganisationen Anima har startet i weekenden. Den har til formål at sætte fokus på, at "Coop nægter at forpligte sig på en udfasning af de udskældte turbokyllinger", skriver Anima i en pressemeddelelse. 

Turbokylling

  • Turbokyllinger, oftest af racen Ross 308, er avlet til at vokse ekstremt meget på kort tid. 
  • I løbet af 35 dage vokser de fra 50 gram til 2200 kilo - det medfører en lang række alvorlige velfærdsproblemer.
  • Tre ud af fire hurtigtvoksende kyllinger kan ikke gå normalt, og dertil kommer problemer med blandt andet åndedrætsbesvær og hjertestop.
  • En YouGov-undersøgelse foretaget for Anima viser, at 2 ud af 3 danskere mener, supermarkederne bør droppe de udskældte kyllinger.

Kilde: Anima

BREAKING
{{ article.headline }}
0.187