Saxo lancerer ny app og webshop med ét særligt segment for øje
En direkte respons på en stigende efterspørgsel på digitale læseløsninger fra erhvervslivet.
Det nyeste skud på stammen i onlineboghandlen Saxo er netop udgivet - og det har fået navnet Saxo Access.
Det nye tilbud skal ifølge virksomheden blandt andet "eliminere udfordringer forbundet med tilgængelighed samt omkostnings- og tidskrævende fragt på tværs af lokationer og landegrænser", skriver boghandlen i en pressemeddelelse.
- Hos Saxo er det helt afgørende, at vi udvikler os i takt med den verden, der omgiver os, og vi har mærket en betydelig stigning i interessen for digital læsning i vores business to business-dialoger.
- Saxo Access imødekommer forandringen i manges arbejdsliv og den urgency som virksomheder kan stå i, hvad enten det er ift. remote work, et hurtigt opstået behov f.eks. til en konference samt en ukompliceret fordeling af litteratur på tværs af afdelinger og landekontorer, udtaler vicedirektør Jeppe Vestergaard Trier.
Saxo har i samme ombæring lanceret en webshop for Saxo Access. Her tilbydes "et bredt udvalg af e- og lydbøger inden for fag- og skønlitteratur på dansk og engelsk", skriver virksomheden.
Regnskabsår | 2022 | 2020 | 2019 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | 373,7 | 394,5 | - |
Bruttofortjeneste | 33,0 | 38,0 | 17,1 |
Resultat af primær drift | - | 5,5 | -14,5 |
Resultat før skat | -3,5 | 6,0 | -15,1 |
Årets resultat | -2,8 | 4,8 | -11,8 |
Balancestatus | 72,6 | 73,2 | 46,6 |
Egenkapital | 18,3 | 11,9 | -2,9 |
Antal ansatte | 62 | 57 | 48 |
Kilde: CVR |