Seks forskellige image-parametre udgør grundlaget for YouGov i en årlig undersøgelse af danske og internationale virksomheder i Danmark.
De seks parametre er kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed.
Image-måling
- Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex Index-score, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre:
- Kvalitet
- Generelt indtryk
- Værdi for pengene
- Anbefaling
- Omdømme
- Kundetilfredshed
- I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands.
- Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
- Data er fra 1. januar 2023 til 31. december 2023.
- Oversigten over højdespringerne viser de brands, der har haft de største stigninger i Index-score i 2023 sammenlignet med 2022.
Kilde: YouGov