23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Selskabet bag ikonisk brand fortryder udskældt navneskifte

Det vakte en del undren, da et af landets mest kendte brands gennem snart 50 år år - Hjem-Is med de klokkeklemtende isbiler - sidste år blev lagt i graven. 

Det nye navn, Fråst, havde mange en mening om. Og langt de færreste var positive.

Men efter ejer- og direktørskifte kort tid efter i selskaberne bag de lyseblå biler, er Hjem-Is-navnet nu tilbage. Formentlig for at blive.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra virksomheden bag, Mejerigaarden.

Torben Meng, som har titel af Nordic general manager for Premier Is og Hjem-Is, har fundet poesien frem i sin kommentar til navne-comebacket:

- Når klokken ringer, skal vi lytte til vores kunder og reagere. Hjem-Is er et stærkt brand, som har leveret ismagi siden 1976 og bragt en stor portion nostalgi direkte hjem til vores kunder. Vi skal hedde Hjem-Is. Det var ikke et godt valg at skelne mellem selskabsnavn og Hjem-Is. Vi skal ikke have et navnehierarki, siger han.

Der er sket meget siden navneskiftet sidste efterår. Mejerigaarden, der også står bag Premier Is, er ejet af baltiske Food Union, som her i begyndelsen af 2024 fik en ny majoritetsejer. 

Topchef Lars Meng er også ny på posten. Han afløste så sent som i november sidste år Claus Dahlmann Larsen som den øverste i is-selskabet her i landet.

Det lyder dog ikke, som om alle de øvrige elementer i virksomhedens nye strategi, som druknede i turbulensen omkring det nye navn, bliver kasseret. Den handlede i høj grad om at tage flere frost-kategorier med ud i bilen.

- De strategiske tiltag omkring digitalisering, levering, fleksibilitet samt øget helårs- og forbrugerrelevans fortsætter, og vores igangværende vækstrejse tager udgangspunkt i vores kernekompetencer, unikke kundeservice og levering på de danske gader og stræder, siger Torben Meng.

Se nøgletal for: {{ company.name }}
BREAKING
{{ article.headline }}
0.392