23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny rapport peger på én Generation Z-udfordring i dagligvarebranchen

Der bliver større kamp om de unges arbejdskraft, påpeger HR-direktør. Samtidig finder knap to tredjedele af Generation Z det "uattraktivt" at arbejde i dagligvarebranchen

Dagligvarebranchen har et problem. 

Det mener analyseinstituttet Retail Institute Scandinavia, der har kigget nærmere på Generation Z - og dennes relation og tiltrækning til arbejdsmarkedet. Og også mere specifikt på netop dagligvarehandlen. 

Hvem er Generation Z?

  • Generation Z er en generationsbetegnelse for personer, der er født i årene mellem 1995 og 2012.
  • Kendetegnende for generation Z er, at de er vokset op med internettet og er blevet unge i takt med de sociale mediers udbredelse.
  • Ifølge Danmarks Statistik udgør de i dag en femtedel af arbejdsstyrken og allerede i 2025 vil deres andel være vokset til næsten en tredjedel (28 pct.).

Kilde: Den Store Danske og Retail Institute Scandinavia

BREAKING
{{ article.headline }}
0.182