23948sdkhjf

Unge iværksættere byder konkurrenter op til dans

I november 2012 valgte tre unge iværksættere at bruge deres børneopsparinger til at starte webshoppen Danishstreetfashion.dk. Webshoppen spås en stor fremtid blandt folk i branchen.
Hul i markedet
På et marked med mange konkurrenter kan det være svært at skille sig ud. Alligevel har Danish Street Fashion formået at finde deres egen plads på markedet, forklarer co-founder Mads Lundholm.

- Vi har fundet et hul i nichemarkedet for high street herretøj. Vores ide er at samle danske street brands på vores webshop. Det er aldrig set før, og det medvirker til at give os en skarp profil.

Byder konkurrenter op til dans
- E-handel er et konkurrencepræget marked, hvor der findes nogle meget pengestærke og dygtige spillere. Vi har vækstet organisk igennem hele perioden, og vi har derfor ikke samme likvide midler som vores konkurrenter. Alligevel formår vi at byde de store konkurrenter op til dans. Dette skyldes primært vores online markedsføring, hvori vores styrke ligger. Vi benytter os af adwords, SEO, retargeting og Facebook-annoncer. Desuden har vi - til forskel fra mange af vores konkurrenter - ingen fysisk butik ved siden af, hvilket giver os et lavere omkostningsniveau, siger Mads Lundholm.

Fremtiden ser lys ud
Fremtiden ser da også lys ud, mener Andreas Von Der Heide, som er co-founder af det populære tøjmærke, Les Deux.

- Jeg mødte drengene for første gang for 10 måneder siden, hvor de havde startet en lille webshop op og gerne ville købe ind hos os. Siden da er DSF nået utrolig langt. Deres arbejdsiver, fordybelse i produkterne og deres forstand på forretning har fået dem langt på blot 10 måneder. Jeg håber meget at DSF forsætter deres positive udvikling og bliver en stor selekteret forretning, som kan nå ud over de danske grænser. Jeg spår en ung Mrporter.com inden for en lille årrække.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109