23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Solgte 107 procent af lageret - og landede rekordoverskud

Sportstøjsvirksomheden Fusion har foruden en rekordindtjening sænket sin andel af reklamationer til 0,22 procent. Det gør en afgørende forskel for både økonomi og klima

I en fælles butik i Aalborg lagde brødreparret Per og Mads Brun Nissen fundamentet for deres sportsbrand - Fusion. 

Konceptet var simpelt og på samme tid originalt.

De ville lave sportstøj med fokus på funktionalitet fremfor smarte farver og designs.

Fusion

  • Fusion er stiftet af brødrene Mads og Per Brun Nissen i 1999.
  • Virksomhedens formål er at udvikle high performance sportstøj med hovedvægten lagt på funktionalitet før fashion.
  • I stedet for at levere nye kollektioner har Fusion langsigtede og tidløse kollektioner, som løbende forfines på de samme produkters kunnen og kvalitet i stedet for at erstatte dem med nye sæsonvarer.
  • På den måde undgår kunderne at skulle skifte produkterne ud efter tidens trend, og Fusion kan videreudvikle og forbedre produkternes kunnen og kvalitet, sådan at produkterne kan bruges længst tid muligt.
  • Fusion udvikler sine produkter i tæt samarbejde med flere af de største talenter og elitesportsudøvere indenfor triatlon, cykelsport og løb.
  • Fusion ejer sin egen systue i Litauen og har sit farveri i Herning.
  • Fusion havde sidste år en bruttofortjeneste - salget fratrukket de direkte omkostninger - på omtrent 35 millioner kroner.
  • Det førte til et overskud på over 15 millioner kroner.

Kilder: Fusion.dk, Mads Brun Nissen, Per Brun Nissen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.115