23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Målrettet kampagne mod Coops nye ejer: "Turbokylling er ikke OK, vel?"

Det er langt fra første gang, at Anima er ude med riven mod Coop og koncernens politik om turbokyllinger

- Coop har desværre svigtet kyllingerne på det groveste.

Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra dyreorganisationen Anima, der i den kommende tid vil gå i offensiven med en ny kampagne mod Coops nye medejer, OK. 

Emnet er - som det ofte har været - turbokyllinger. 

Turbokylling

  • Turbokyllinger, oftest af racen Ross 308, er avlet til at vokse ekstremt meget på kort tid. 
  • I løbet af 35 dage vokser de fra 50 gram til 2200 kilo - det medfører en lang række alvorlige velfærdsproblemer.
  • Tre ud af fire hurtigtvoksende kyllinger kan ikke gå normalt, og dertil kommer problemer med blandt andet åndedrætsbesvær og hjertestop.
  • En YouGov-undersøgelse foretaget for Anima viser, at 2 ud af 3 danskere mener, supermarkederne bør droppe de udskældte kyllinger.

Kilde: Anima

BREAKING
{{ article.headline }}
0.169