23948sdkhjf

Dansk kartoffeleventyr i England

Supermarkedsgiganten Tesco har med succes lanceret den første mærkevarekartoffel på det engelske marked. Kartoflen bag er dansk.
Der findes ikke mange mærkevarer inden for frugt og grønt, men en af verdens absolut største supermarkedskæder, Tesco, har med stor succes lanceret en mærkevarekartoffel – og konceptet bag er udviklet i Danmark.

’GreenVale Farm Fresh’-kartoflen blev i februar 2012 lanceret som varemærke i 200 Tesco-supermarkeder.

Her blev den så godt modtaget af forbrugerne, at resten af Tescos i alt 600 supermarkeder i hele Storbritannien fra efteråret kom med.

Det er danske Karmark, som fra basen i Esbjerg leverer monopolsorter til kartoffelmarkederne i Skandinavien og Storbritannien, som leverer den Jelly-sort, Tesco har valgt at satse på og fået succes med.

- Vi er meget stolte af at være en del af en satsning med et helt nyt brand, siger Peer Bahl, stiftende partner i Karmark.

- Det engelske marked er enormt – 5 mio. tons spisekartofler årligt. Vi har ni sorter på det engelske marked, og vi er rigtig godt præsenteret ved de to største pakkerier på markedet, så perspektiverne er bestemt lovende, siger han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078