Fra 650 til 1000 polske butikker inden udgangen af 2028.
Det er ét af de erklærede mål for Salling Group i Polen med koncernens Netto-koncept.
Det fremlagde adm. direktør, Anders Hagh, tirsdag morgen for offentligheden som led i en ny milliardstrategi fra dagligvaregiganten.
Salling Groups milliardstrategi, Aspire '28
- Strategiperioden løber indtil udgangen af 2028.
- Samlet vil man investere op mod 13 mia. kr. i den periode i butikker, drift, innovation med mere.
- Dertil kommer en pulje med "et stort milliardbeløb", som direktør Anders Hagh formulerer det, til "markante opkøb".
- I 2028 vil Salling Group omsætte for mere end 100 mia. kr.
- Alle tyske Netto-butikker skal opdateres til det nyeste butikskoncept.
- Antallet af Netto-butikker i Polen skal øges fra 650 til 1000.
- Dertil vil der blive "investeret massivt i nye løsninger og systemer" til de omtrent 60.000 medarbejdere i koncernen i både Danmark, Tyskland og Polen.
- Derudover etablerer Salling Group "Salling Seeds" - en innovationspulje på en halv mia. kr., som kan bruges på investeringer i start-ups og små virksomheder med fokus på teknologi, bæredygtighed og produktudvikling.
Kilde: Salling Group