23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Luksusbrand har plan klar for et trecifret millionbeløb

Ifølge finansdirektøren har B&O allerede udset sig de områder, som pengene fra en forestående aktieemission skal bruges på

Selvom første kvartal bød på tilbagegang hos Bang & Olufsen, er der stor optimisme. Det er der blandt andet i lyset af, at B&O har igangsat en aktieemission, der efter planen vil fore Struer-virksomhedens lommer med 200 millioner kroner i løbet af november.

Derfor er det igangværende 2024/25-regnskabsår et "transitionsår".

Det fortæller finansdirektør Nikolaj Wendelboe til Detailwatch.

Overfor mediet fortæller finansdirektøren, at pengene fra aktieemissionen i løbet af regnskabsåret skal bruges på strategiske investeringer i de områder, som virksomheden har udsat sig som vigtige fremover.

Det drejer sig om butiksnetværket, hvor man allerede tidligere har skåret ned på antallet af multibrand-forhandlere, altså forhandlere der også sælger andet en B&Os udstyr.

Her vil man i stedet optimere de eksisterende monobrand-butikker og B&Os egne butikker.

- Det skal alt sammen være med til at optimere butikkerne, så vi skaber en ensartet butiksoplevelse i hele verden, siger Nikolaj Wendelboe til Detailwatch.

Desuden skal de friske midler bruges på branding, hvor man vil fokusere på fortællingen om B&O som luksus-brand. Det har CEO Kristian Teär også tidligere givet udtryk for.

Desuden vil B&O bruge midler på selskabets B2B-forretning og på udvikling af nye produkter.

Se nøgletal for: {{ company.name }}
BREAKING
{{ article.headline }}
0.472