23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vokseværk koster hos discountbaby

Norske Kiwi Minipris er den mindste discountkæde i Danmark, men åbner i november butik nr. 100. Den store ekspansion har kostet Kiwi dyrt, og siden åbningen i 2008 har man i alt har tabt 307 mio. kr.

Bestyrelsesformand i Kiwi Minipris, Henrik Gundelach, udtaler dog, at kæden vokser med 20 butikker i år, og det samme forventes i 2014. Det skriver Børsen.

Kiwi kæmper med rivalerne Netto, Fakta, Rema 1000, Aldi og Lidl om de danske kunder og bruger bl.a. en strategi med billige bleer for at tiltrække danske børnefamilier.

Den nye direktør hos Kiwi, Carsten Hansen, tidligere landsansvarlig for Netto i Sverige, er sikker på, at Kiwi nok skal få succes i Danmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|