23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Top 20: Disse mærker kan lokke danskerne i butikken

Se listen over de fødevaremærker og nonfood-brands, som danskerne helst vil have tilbudspriser på.

Når de danske forbrugere søger efter tilbud på nettet, er det især Coca-Cola, Pepsi og Tuborg, der står på ønskesedlen.

Det viser en opgørelse over de 20 mest søgte brands, som hjemmesiden tilbudsugen.dk har lavet.

Tilbudsugen.dk har hver måned 250.000 besøgende, og de søger altså især på kendte drikkevarer. Nummer fire på listen er bleproducenten Libero, mens konkurrenten Pampers må se sig henvist til en plads som nummer 29. På samme vis slår Kærgården rivalen Lurpak, mens Nescafe hitter mere end Merrild.

Tilbudssider henviser til netbutikker

Det er dog ikke de kendte fødevaremærker og nonfood-brands, der konkurrerer, i samme grad som det er butikkerne bag, der strides. En FDIH-undersøgelse fra februar viser nemlig, at de såkaldte tilbudssites så småt er ved at være toneangivende, når forbrugerne skal finde vej til nye butikker på nettet.

Ifølge undersøgelsen brugte stort set ingen forbrugere de såkaldte tilbudssites til at finde frem til netbutikker i fjerde kvartal af 2011, mens andelen var oppe på 6 procent året efter.

- Tallene viser, at forbrugerne henter købsinspiration andre steder fra end de åbne søgninger. Det er ikke overraskende med tanke på udbredelsen af tilbudssites og virksomhedernes brug af ”likes”, konkurrencer og rabatter med de sociale medier som omdrejningspunkt, sagde kommunikationschef Henrik Theil, FDIH, i en kommentar til undersøgelsen i februar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094