23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Interflora vandt sag

Interflora har fået ret i sagen mod den engelske butikskæde Marks & Spencer.

Marks & Spencer havde købt Google adwords, hvilket gjorde, at kunder ved en google søgning på Interflora ville finde annoncer fra Marks & Spencer. Det skriver Herning Folkeblad.

The High Court of England and Wales afgjorde, at dette var at vildlede forbrugere til at tro, at de ved at købe blomster hos Marks & Spencer dermed købte blomster fra Interflora.

Ifølge advokat Martin Hjelm Kristensen betyder afgørelsen, at annoncører, der anvender andres varemærker som adwords, men ikke i selve annoncen, kan blive holdt ansvarlige. Selve brugen af adwords kan være i strid med markedsføringsloven i Danmark.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|instance-web01