Administrerende direktør i Coop-selskab siger op
Coop-selskabet Lobyco får ny direktør. Jan Madsen, der hidtil har været adm. direktør i selskabet, har nemlig valgt at stoppe. Det skriver Coop i en pressemeddelelse, og han har også selv meldt det ud på Linkedin.
Jan Madsen har ifølge sit opslag på Linkedin arbejdet i Coop i sammenlagt 17 år, hvoraf de sidste fire altså var i Lobyco, som han selv var med til at skabe i 2020.
Og den afgående direktør roses af sin - snart tidligere - bestyrelsesformand:
- Der er god grund til at takke Jan for en stor indsats, ikke alene gennem de seneste år i Lobyco, men for en flot karriere i Coop, hvor han har leveret gode resultater bl.a. i forbindelse med udviklingen af et af Danmarks absolut stærkeste mærker i dagligvarehandlen, Änglamark og senest for at stå bag Coops markedsledende App, siger Thor Skov Jørgensen, adm. direktør i Coop Danmark og bestyrelsesformand i Lobyco, i meddelelsen.
Digitale løsninger skal sælges til kæder internationalt
Lobyco leverer digital kommunikation mellem detailhandel og forbrugere, og Coop kalder det i meddelelsen "en international succes inden for digital markedsføring i detailhandelen." Hensigten med Lobyco har fra starten været, at de digitale løsninger, der er udviklet til kunderne i Coops danske butikker, skal sælges til andre kæder over hele verden, og selskabet har oplevet stor international interesse – både fra kunder og mulige partnere, fremgår det.
Derfor ser det altså ud til, at Jan Madsens afløser får nok at se til.
Den afløser bliver Ole Buch, der i dag er Chief Technology Officer (CTO) i selskabet.
- Jeg glæder mig til samarbejdet med Ole Buch, der med sin dybe tech-viden og stærke kommercielle profil – samt sit indgående kendskab til Lobyco - er helt rigtig til den næste spændende fase for selskabet, hvor både Coop app’en og samarbejdet med Coop skal videreudvikles – ligesom den internationale ekspansion skal fortsætte, siger Thor Skov Jørgensen.
Potentiale for ekspansion
Ifølge Thor Skov Jørgensen er der et stort potentiale i selskabet.
- Vi ser et meget stort potentiale i såvel en fortsat international ekspansion samt en fortsat udvikling af vores egen Coop app, som markedets førende digitale kommunikationskanal, siger Thor Skov Jørgensen, adm. direktør i Coop og bestyrelsesformand for Lobyco, i meddelelsen. Han fortsætter:
- Lobyco er et selskab, der i de seneste år har tiltrukket sig international opmærksomhed bl.a. fra en række kunder i flere dele af verden – og vi ser stor værdi i at videreudvikle Lobyco fremover.
Coop-appen slår løbende rekorder i brugen, hvor Coop netop har haft over en million transaktioner på én uge på selvbetjeningsplatformen, som kunderne i alle Coops kæder har taget særdeles godt imod, fremgår det.
Lobyco har solgt sin teknologi i 10 forskellige lande – bl.a. i New Zealand – og har udviklingskontorer i fire lande, Danmark, Ukraine, Rumænien og Polen.
"Stolt" af resultaterne
Jan Madsen giver ikke umiddelbart nogen forklaring på opsigelsen, hverken i pressemeddelelsen eller Linkedin-opslaget, men han påpeger begge steder, at han er stolt af det, som selskabet har opnået de seneste fire år.
- Jeg er meget stolt af de resultater, vi har opnået. Vi har skabt nyskabende digitale produkter, der betragtes som blandt de bedste i verden, og fået store kunder i mange lande. Efter at vi har udviklet Lobyco som et solidt selskab med rekordvækst i år og med et meget stærkt team, synes jeg, at jeg har løst min opgave, siger Jan Madsen, der blev adm. direktør for selskabet efter en årrække som koncerndirektør i Coop, i meddelelsen.
I sit opslag på Linkedin takker han for sine mange år i Coop, og om fremtiden skriver han følgende:
"Nu ser jeg frem til en ny spændende fase af mit arbejdsliv."
Hvad det kommer til at indebære fremgår ikke. Det fremgår heller ikke af hverken Linkedin-opslaget eller pressemeddelelsen, hvornår han helt præcist stopper.
Læs hele Jan Madsens Linkedin-opslag nedenfor:
Jan Madsens Linkedin-opslag