23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mystery shopping: ikke så mystisk endda

Den praksis at indkøbe test-kunder til at vurdere sin butik, kendt som Mystery Shopping, er ikke et kontrolværktøj beregnet på at hænge medarbejdere ud.

Det siger Christoffer W. Borup, marketingsdirektør i Shoptimizer, som er dansk markedsleder på området. Det skriver Århus Stiftstidende.

Det er derimod et værktøj til at bringe markeds- og kundeanalyser ned på et konkret niveau, som kan mærkes af medarbejderne.

Fokus ligger på butikken som helhed, ikke på medarbejderen, understreger Borup. Ifølge Jacob Fugmann Christensen, driftschef i ParadisIs, som bruger Mystery Shoppers månedligt, er værktøjet specielt velfungerende til at skabe en intern dagsorden i butikkerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03