23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Europæisk salg af private label sætter ny rekord

Private label-salget sætter ny rekord med 354,5 mia. euro. På trods af væksten i Europa oplever Danmark en tilbagegang i private label-andelen.

Salget af private label-produkter i Europa nåede et rekordhøjt niveau på 354,5 milliarder euro i de seneste 52 uger op til juli 2024 – svarende til 2.645 mia. kr.

Private label-produkter udgør nu 39 pct. af den samlede værdi på dagligvaremarkedet i de 17 europæiske lande.

Det viser en ny undersøgelse lavet af Private Label Manufactures Association (PLMA), der følger udviklingen af private label-salget i 17 europæiske lande via tal fra NielsenIQ. Undersøgelsen måler perioden fra juni 2023 til juni 2024 og omfatter målinger af fødevarer, drikkevarer og non-food.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web02