23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Producent: Indfør aldersgrænse på 16 år ved salg af energidrikke

Sammen med Lidl Danmark opfordrer den danske producent af energidrikke, State Drinks, til en aldersgrænse på 16 år.

Lidl Danmark har siden 2018, som den eneste dagligvarekæde haft en aldersgrænse på køb af energidrikke. De får nu opbakning fra State Drinks i en fælles kampagne for at indføre en national aldersgrænse.

For Jon Andersen, direktør og stifter af State Drinks, handler der om ansvarlighed.

- Den eneste grund til, at vi har startet STATE, er for at lave en bedre energidrik end det, der fandtes til voksne – ikke til børn. Vi ønsker ikke at henvende os til børn, og vi ønsker ikke at sælge vores koffeinholdige produkter til børn. Alt handler ikke om profit. Tværtimod. Det handler om at tage et ansvar, gøre en positiv forskel og bringe den bedste energi muligt – i enhver og rigtig sammenhæng. Derfor kan vi som producent kun bakke op om at indføre en aldersgrænse på 16 år for køb af produkter med et højt koffeinindhold

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|