23948sdkhjf

Nemlig.com vækster men stadig med røde tal på bundlinjen

Online dagligvarehandel er igen på fremmarch i Danmark og det afspejles i Nemlig.coms seneste regnskab.

Nemlig.com øger omsætningen til 2,73 mia. kroner for finansåret 2023/2024 – svarende til en vækst på 219 mio. kroner. Det kommer efter flere svære år, hvor kunderne har foretrukket de fysiske butikker efter coronanedlukningen var ovre samt en inflationskrise, der bremsede købelysten.

– Vi har igennem hele året budt mange nye kunder velkommen, og noget tyder på, at danskerne begynder at få øjnene op for, hvor billigt det er at handle dagligvarer på Nemlig, og hvor meget ekstra frihed det giver at få varerne leveret hjem til hoveddøren, fortæller adm. direktør, Stefan Plenge.

Røde tal men overskud på EBIDTA

På trods af forbedringerne viser regnskabet dog stadig røde tal på bundlinjen. Med et underskud på næsten 62 mio. kroner har Nemlig.com fortsat til gode at levere et egentligt overskud.

Nemlig.com har dog vendt underskud til overskud på det justerede EBITDA, der nu viser et plus på 1,4 mio. kroner - en markant forbedring fra et minus på 168,5 mio. kroner året forinden.

– Det er en stor tilfredsstillelse igen at nå til det punkt, hvor Nemlig er overskudsgivende på EBITDA før særlige poster. Vi vil derfor bruge det gode momentum til at øge vores investeringer i at gøre indkøbsoplevelsen endnu mere intuitiv, spændende og relevant, når vi i 2025 lancerer et helt nyt design af vores website og apps, fortæller Stefan Plenge.

Satser på yderligere vækst

Fremgangen giver Nemlig.com blod på tanden. Virksomheden planlægger at bruge den forbedrede økonomi som afsæt for yderligere vækst.

– Vi stræber hele tiden efter at gøre det mere attraktivt at handle dagligvarer hos os. Her er det vigtigt, at vi kan tilbyde et godt og varieret sortiment – også på nyere og stadigt mere populære områder som de plantebaserede varer, hvor vi netop har vundet prisen som Årets plantebaserede supermarked.

Som led i Nemlig.coms ambitioner om vækst har virksomheden styrket sin bestyrelse med to nye medlemmer, Jeanette Fangel Løgstrup og Jeppe Kallesøe Odefey. Begge bringer stærke kompetencer inden for strategisk udvikling og ledelse.

– Vi har netop afsluttet vores seneste strategiperiode, der handlede om at gøre Nemlig mere konkurrencedygtig og nå til profitabilitet på EBITDA før særlige poster. Det er lykkedes. I disse måneder er vi i gang med at udarbejde en ny strategi med fokus på vækst, siger Plenge.

Den nye strategi, som er under udarbejdelse, vil prioritere vækst og en yderligere styrkelse af virksomhedens position på markedet for online dagligvarehandel.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078