Ny indkøbsdirektør: "I 2026 er Lidls brand endnu mere kendt"

Velkendt Lidl-profil vender tilbage til Lidl Danmark. Peer Sandtner er nemlig udnævnt som ny indkøbsdirektør, og han kommer dermed tilbage til en del af Lidl-koncernen, som han allerede kender.
Den nye indkøbsdirektør startede nemlig som indkøber i Lidl Danmark, og efter to år flyttede han til London, hvor han var indkøbschef i Lidl UK. Senest har han prøvet kræfter som viceindkøbsdirektør i Lidl Sverige med ansvar for alle varegrupper. Det skriver Lidl Danmark i en pressemeddelelse.
Den nye indkøbsdirektør sætter sig altså i stolen med en grundlæggende viden om det europæiske dagligvaremarked og ser frem til – igen – at beskæftige sig med det danske og udbygge Lidls position, fremgår det.
- De seneste år er der blevet leveret en lang række stærke resultater blandt andet med åbninger af 18 nye butikker, et nyt hovedkontor midt i Aarhus, endnu flere danske produkter på hylderne og ikke mindst arbejdet med at tage ansvar for vores kunders sundhed ved at tilbyde endnu flere friske og sunde varer i vores butikker, udtaler Peer Sandtner i meddelelsen. Han fortsætter:
- Vi er et godt sted, men jeg glæder mig også til at styrke vores image endnu mere. Og jeg tør godt lægge hånden på kogepladen og sige, at når vi går ind i 2026, så er Lidls brand endnu mere kendt blandt danskerne, end det er i dag.
Lancerer en spritny image-kampagne
Selvom det danske marked er præget af stor konkurrence, ser Peer Sandtner positivt på fremtiden og er klar til at tage udfordringen op. Dagligvarekæden fortæller, at den blandt andet til at intensivere sin markedsføring, så endnu flere danskere får øjnene op for den internationale discountkæde.
- Der findes ikke mange retailere, der er lige så stærke i sine branding- og markedsføringskampagner, som vi er i Lidl – og vi kommer til at lægge endnu mere tryk på. Vi har netop lanceret en ny kampagne, hvor målet er at nå helt hjem i stuerne til danskerne. Det gør vi blandt andet ved at aktivere vores danske og internationale sponsorater af fodbold, håndbold og cykling endnu mere, og vi kommer til at se eksponeringen af Lidl tage nye højder, fortæller den nytiltrådte indkøbsdirektør.
Sidst men ikke mindst understreger Peer Sandtner, at med fejringen af kædens 20års jubilæum, kommer man til at give danskerne endnu flere gode grunde til at handle i Lidl.
Peer Sandtner overtager rollen efter Maria Lovecchio, der fortsætter i en ny position i Lidl Global på kædens hovedkontor i Tyskland, hvor hun blandt andet vil bygge videre på sine erfaringer fra det danske marked.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.