23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Især jyderne elsker det: Momskampagne fordobler salget

Fejring af fødselsdage ligger nok stadig suverænt øverst på listen over dagligvarekædernes markedsførings-stunts.

Men det er også en klassiker, som Coops discountkæde 365 nu genoptager, når kædens over 340 butikker fra i dag torsdag d. 6. marts og frem til og med onsdag d. 12. marts igen kører "Skær momsen" på frugt og grønt - det vil sige sænker priserne med 20 procent, svarende til momsen.

- Vi vil gerne gøre det nemmere at prioritere frisk frugt og grønt for alle danskere. Sidste år så vi en markant stigning i salget af frugt og grønt under ’Skær Momsen’ over hele landet, hvor det blev tydeligt, at prisen har enormt stor betydning for danskernes indkøbsvalg. Det var særligt tydeligt i Jylland, hvor salget af frugt og grønt under ’Skær Momsen’ steg med 156 procent i Viborg og med 98 procent i Haderslev, siger Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount i en pressemeddelelse.

Totalt set steg kædens salg af frugt med 43 procent og af grøntsager med 37 procent under den tilsvarende kampagne sidste år, og forventningen er en endnu højere stigning i år.

Kiwi, en af Norges to største kæder, lancerede ideen med at "cutte" momsen på frugt og grønt i perioder for over 10 år siden og har kørt kampagnen i flere omgange.

Kiwi er ejet af Dagrofas største ejer, NorgesGruppen.

En momssænkning på frugt og grønt har også været et stort tema i dagligvarehandlen herhjemme, og det har vist sig at at være et godt middel til at få politikerne i tale. 

Indtil videre er der dog ikke kommet noget konkret udbytte ud af dialogen.

Se nøgletal for: {{ company.name }}
Dagligvarer Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125