23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Aldis nye butikskoncept

Discountkæden Aldi vil have mere plads, dagslys, store glaspartier og højt til loftet i sit nye butikskoncept. Aldi har desuden opgivet at lære danskerne at bruge pakkebordet.

Kæden har senest åbnet butik på Hjallesevej 140 i Odense, som er den allerførste til samlet at præsentere kædens nye butikskoncept.

– Vi er i gang med en større modernisering af butiksnettet, da mange af butikkerne er blevet for små, forklarer Kenneth Kragh Madsen, der er direktør i Aldi Kolding, som Odense-butikken hører under.

Tilpasset til danskerne

Aldi har tilpasset deres nye butikskoncept efter danske forhold med flere elementer. Aldi har blandt andet introduceret nye udgangskasser, som er tilpasset danske kunder.

Aldi har i mange år forgæves forsøgt at lære danskerne at pakke varerne ved et pakkebord efter købet. Den mission er dog aldrig lykkedes. Det tager Aldi nu konsekvensen af. Butikken i Odense har nu plads til at kunderne kan pakke varerne i poser for enden af kasserne, som man kender det fra de fleste andre danske butikker.

De nye tiltag fra Aldis nye butikskoncept vil være at finde i kædens kommende nyåbnede butikker.

Læs resten i Dansk Handelsblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.152