Knap er Salling Groups discount-markedsleder Netto færdig med at rulle sit 3.0-koncept ud til alle kædens omkring 570 butikker, før det er tid til en opgradering.
Ifølge flere medier har Netto en fuldskala-kopi af kædens butik i Himmelev ved Roskilde stående i et hjørne af lageret ved hovedkontoret i Køges nordlige udkant. Og den viser, hvor udviklingen af efterfølgeren til 3.0 - Netto 4.0 - er på vej hen.
Overskuelighed i butikken og justering af spotvarernes antal og placering er i fokus.
Ifølge branchemediet Detailwatch ser Netto Danmarks direktør Braw Bakir en så hård konkurrence herhjemme, at han helst begynder udrulningen af 4.0-udgaven af markedslederen så snart som muligt.
Han peger på en pakke Sun Lolly i testbutikken på lageret:
- Forhåbentlig er vi færdige med at teste, inden den her udløber. Den siger august 2026, og der skal vi være blevet klogere, siger han til mediet.