23948sdkhjf

Discountkæde genopliver kult-hit: Farverig tøjkollektion er tilbage

Den ekspansive tyskejede discountkæde Lidl  følger en velafprøvet formel, når man fra første søndag i maj igen har sendt sin egen "Lidl-kollektion" på gaden - denne gang i anledning af kædens 20 års jubilæum her i landet.

For fire år siden blev et par billige Lidl-sneakers i kædens skarpe blå, gule og røde farver lidt at et kult-hit. Og nu prøver Lidl én gang til med et nyt udvalg af tøj og sko i Lidl-farver - i et begrænset antal.

Den danske pressechef i Europas klart største dagligvarekæde, Thomas Sejersen, præsenterer årets kollektion sådan her:

- Vi har lavet en ny Lidl-kollektion, fordi vi tidligere har vist og bevist, at vi kan skabe en trend og opmærksom om vores brand med vores tøj- og accessories kollektioner i skarpe farver og med vores genkendelige Lidl-logo, skriver han på Linkedin.

- Vi oplever en stigende eksponering af vores brand - godt bakket op af vores Lidl-Trek cykelhold, hvilket også skaber en efterspørgsel på kollektioner og varer som disse.

Lidl gør sig generelt mere i nonfood end discount-konkurrenterne her i landet, blandt andet med en særlig tilbudsavis dedikeret til nonfood-varer.

Hypen omkring Lidls tøj-kollektion er så stor, at DR Nyheder har sat en branding- og livsstilsekspert, Jacob Holst Mouritzen, til at anmelde den. Det kommer der en række modsatrettede tillægsord ud af fra "grimt, fedt, sjovt og til åndsvagt".

Ífølge marketingchef i Lidl Danmark, Lene Lodberg, sigter man med en "limited edition"-strategi især efter en målgruppe i tyverne.

- Det skal ikke være noget, som hele Danmark går rundt i. Man vil gerne være lidt eksklusiv, og det kommer vi fremover også til at fortsætte med i vores strategi, siger hun til mediet.

 




Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.048