23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Discountkæde genopliver kult-hit: Farverig tøjkollektion er tilbage

Den ekspansive tyskejede discountkæde Lidl  følger en velafprøvet formel, når man fra første søndag i maj igen har sendt sin egen "Lidl-kollektion" på gaden - denne gang i anledning af kædens 20 års jubilæum her i landet.

For fire år siden blev et par billige Lidl-sneakers i kædens skarpe blå, gule og røde farver lidt at et kult-hit. Og nu prøver Lidl én gang til med et nyt udvalg af tøj og sko i Lidl-farver - i et begrænset antal.

Den danske pressechef i Europas klart største dagligvarekæde, Thomas Sejersen, præsenterer årets kollektion sådan her:

- Vi har lavet en ny Lidl-kollektion, fordi vi tidligere har vist og bevist, at vi kan skabe en trend og opmærksom om vores brand med vores tøj- og accessories kollektioner i skarpe farver og med vores genkendelige Lidl-logo, skriver han på Linkedin.

- Vi oplever en stigende eksponering af vores brand - godt bakket op af vores Lidl-Trek cykelhold, hvilket også skaber en efterspørgsel på kollektioner og varer som disse.

Lidl gør sig generelt mere i nonfood end discount-konkurrenterne her i landet, blandt andet med en særlig tilbudsavis dedikeret til nonfood-varer.

Hypen omkring Lidls tøj-kollektion er så stor, at DR Nyheder har sat en branding- og livsstilsekspert, Jacob Holst Mouritzen, til at anmelde den. Det kommer der en række modsatrettede tillægsord ud af fra "grimt, fedt, sjovt og til åndsvagt".

Ífølge marketingchef i Lidl Danmark, Lene Lodberg, sigter man med en "limited edition"-strategi især efter en målgruppe i tyverne.

- Det skal ikke være noget, som hele Danmark går rundt i. Man vil gerne være lidt eksklusiv, og det kommer vi fremover også til at fortsætte med i vores strategi, siger hun til mediet.

 




Se nøgletal for: {{ company.name }}
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078