Minister klipper snoren: Dansk detail-fænomen bliver til kæde

Én butik udgør ikke nogen kæde - men det gør to.
Dermed er detail-fænomenet Alma Madmarked fra og med klokken otte her til morgen ophøjet til kæde, efter at Alma nummer to åbnede i Store Kongensgade i det indre København.
Det krævede intet mindre end en minister til at åbne den nyeste butik i en af de mindste, men absolut mest omtalte kæder i landet. Ifølge Alma Madmarkeds seneste nyhedsbrev var erhvervsminister Morten Bødskov (S)sat til at klippe snoren i den nye butik, der får to sideordnede butikschefer - oven i købet med samme fornavn, Morten.
Til efternavn hedder de henholdsvis Lenskjold og Thomsen. Begge har en baggrund i den nu lukkede Coop-kæde Irma, lige som Alma-stifter og direktør Alfred Josefsen. I april fortalte han her i mediet, at butik nummer to så vidt muligt skulle kopiere nummer et på Sylows Alle på Frederiksberg.

- Vi synes, at vi har ramt skiven ret godt. Vi lærer meget af den ude fra Frederiksberg. Og temaet, som vi snakker om for øjeblikket, er "don't rock the boat". Så vi tager mest muligt med fra Frederiksberg ind i Store Kongensgade. Det er en god ide, sagde Alfred Josefsen.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.