23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Satser på "gamechanger" for abonnement

Med opkøbet af britiske Infer vil danske Frisbii gøre abonnementsforretninger mere proaktive 

Det danske betalings- og abonnementsstyringsselskab Frisbii har opkøbt den britiske AI-specialist Infer og satser nu massivt på kunstig intelligens som redskab til at forudsige indtægter og fastholde abonnenter.

– I Danmark ser vi et markant skifte mod abonnementsforretninger både blandt startups og etablerede virksomheder, men potentialet for at optimere indtægter og fastholde kunder er langt fra udnyttet optimalt, konstaterer Mikael Christian Carlsen, salgsdirektør i Frisbii i en pressemeddelelse.

Med opkøbet af Infer vil Frisbii gøre det muligt at bruge kunstig intelligens til at forstå og forudsige kundeadfærd, så marketing og ledelse kan handle proaktivt. 

- Det er en gamechanger for virksomheder, der lever af gentagne betalinger, siger Mikael Christian Carlsen. 

Frisbii opstod i 2023 gennem en fusion mellem fem europæiske virksomheder og har i dag mere end 4.000 kunder i Europa.

Med købet bliver Infer integreret i Frisbiis eksisterende platform, som bruges af kunder som Rejsekortet, DSB, Matas og Coolshop. Infer bliver samtidig til Frisbiis nye data science-afdeling med Infers medstifter Erik Mathiesen-Dreyfus som Head of Data Science.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096|instance-web01