23948sdkhjf

Netto angriber madspild med nyt digitalt tiltag

Markedsleder Netto forsøger sig nu med et nyt skridt i kampen mod madspild og gør datovarer synlige uden for butikken.

På forsøgsbasis viser Salling Groups discountkæde nedsatte datovarer direkte på digitale outdoor-skærme i nærheden af de respektive butikker. Formålet er at øge synligheden af varerne og inspirere flere kunder til at gribe muligheden for at reducere madspild – og spare penge.

Det skriver Netto i en pressemeddelelse.

- Datovarer forener to af tidens største forbrugerbehov. Forbrugerne vil gerne gøre en forskel for klimaet – men de vil også gerne spare penge, siger Kristine Marie Thøgersen, kommerciel direktør hos Netto.

Løsningen henter information om nedsatte madvarer direkte fra Nettos app og kobler dem op med geospecifikke reklameskærme. Når medarbejderen i butikken scanner en vare og lægger den i datokøledisken, vises varen få øjeblikke senere på en skærm tæt på butikken.

- Det handler ikke om at ændre adfærd radikalt, men om at fjerne barriererne. Derfor lader vi datovarerne tale for sig selv, udtaler Kristine Marie Thøgersen

Tiltaget er en del af Nettos overordnede strategi om at reducere madspild. Pilotprojektet udrulles i maj måned i ti butikker – otte på Sjælland og to i Jylland.

Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111