Jager trecifret millionvækst: Dagrofa satser på tempo i optrappet samarbejde
Dagrofa og Wolt opruster deres samarbejde med ambition om øget digital tilstedeværelse og trecifret millionvækst.
Det nye samarbejde mellem Dagrofa og leveringstjenesten Wolt skal udvide antallet af Dagrofa-butikker på platformen fra 140 til mere end 200. Aftalen skal styrke Dagrofas position i både detail- og foodservice-segmentet, og samtidig tilbyde professionelle kunder lynhurtig adgang til varer fra 30 cash & carry-butikker landet over.
Det oplyser Dagrofa i en pressemeddelelse
- Denne aftale kommer til at gøre en forskel. Helt generelt giver den os mulighed for at positionere os endnu stærkere i krydsfeltet mellem detail og foodservice. Vi ved, at samarbejdet mellem vores forskellige forretningsben betaler sig og rummer et enormt potentiale, siger Tomas Pietrangeli, koncernchef i Dagrofa
Dagrofa og Wolt har samarbejdet siden 2020, og partnerskabet dækker allerede Meny, Spar, Min Købmand og Let-Køb. Det nye initiativ omfatter også professionelle kunder som restauranter og kantiner, som nu kan få leveret varer direkte via Wolt inden for 60 minutter.
- Vores samarbejde med Dagrofa er strategisk godt, og vi glæder os over, at vi nu udvider med vores service til de professionelle køkkener, hvor potentialet er uudtømmeligt. Vækstmulighederne er også stadig store blandt de private forbrugere, når endnu flere butikker kommer på vores platform. Vi lægger vægt på at være lokalt til stede, og det gør Dagrofa også med sine butikker, siger Søren Meier Svendsen, CEO i Wolt Danmark
Parterne sigter mod levering inden for cirka 30 minutter i de fleste byer. Derudover vil der i områder udenfor Wolts budnetværk være mulighed for afhentning eller lokal levering. Det giver nye muligheder for både private og erhvervskunder.
- Vi skaber en helt ny grad af fleksibilitet og hurtighed, som både gavner større køkkener med akutte behov og små erhvervsdrivende uden stor lagerkapacitet eller likviditet. Det bliver muligt at få leveringer flere gange dagligt, og jeg forestiller mig, at det ændrer forudsætningerne for at drive forretning i foodservice-markedet markant, udtaler Tomas Pietrangeli.
Samarbejdet skal ses som en del af Dagrofas strategi "Gro'27" med ambition om øget digitalisering og skalerbar vækst i detail- og foodservice-markedet.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.