23948sdkhjf

Power sprænger salgsrekorder: 10 millioner på 10 minutter

Elektronikkæden Power har sat gang i en af de største kampagner i sin historie – og danskerne kvitterer med rekordhøjt forbrug midt i lavsæsonen

Elektronikkæden fejrer 10 år i Danmark med sin hidtil største markedsføringskampagne, og det har allerede givet pote: Torsdag aftens liveshopping-event alene genererede et salg på 10 mio. kr. på 10 minutter – og næsten 25 mio. kr. i alt.

I butikkerne ramte salget fredag morgen et niveau, der ligger næsten 600 pct. højere end samme dag sidste år.

- Jeg har aldrig oplevet noget lignende i min 30 år i branchen. Det er lavsæson – og alligevel brager vi igennem med en kampagne, der slår alle rekorder, udtaler Jesper Boysen, adm. direktør i Power i en pressemeddelelse. 

Strategisk offensiv midt i prispres

Jubilæumskampagnen er ikke kun en fejring, men en strategisk offensiv i et konkurrencepræget marked for elektronik, der de seneste år har været præget af lavere forbrug og øget prispres. Power, som blev stiftet i 2015 som udfordrer til Elgiganten, har arbejdet på at vinde markedsandele gennem lave priser, massiv markedsføring og en løbende udvidelse af butikskæden.

Jubilæet markerer samtidig den største markedsføringsindsats i Powers historie. Kæden har været synlig i over 50 byer med outdoor-reklamer og lancerede en reklameserie i tre dele sendt på TV 2. 

- Vi har investeret tungt i at skabe noget danskerne vil være en del af. Det her handler ikke kun om rabatter, men om at markere Power som en oplevelsesdrevet retail-aktør, udtaler Jesper Boysen.

Trods en rekordomsætning på 3,5 mia. kr. i 2024 leverede Power igen en beskeden overskudsgrad på 0,8 pct. - femte år i træk med samme lave lønsomhed. 

For 2025 venter kæden, ifølge 2024-regnskabet, en omsætning på mellem 3,5 og 3,75 mia. kr., og et overskud i niveauet 30–80 mio. kr., svarende til en forventet overskudsgrad på op til 2,2 pct.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064