23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Power sprænger salgsrekorder: 10 millioner på 10 minutter

Elektronikkæden Power har sat gang i en af de største kampagner i sin historie – og danskerne kvitterer med rekordhøjt forbrug midt i lavsæsonen

Elektronikkæden fejrer 10 år i Danmark med sin hidtil største markedsføringskampagne, og det har allerede givet pote: Torsdag aftens liveshopping-event alene genererede et salg på 10 mio. kr. på 10 minutter – og næsten 25 mio. kr. i alt.

I butikkerne ramte salget fredag morgen et niveau, der ligger næsten 600 pct. højere end samme dag sidste år.

- Jeg har aldrig oplevet noget lignende i min 30 år i branchen. Det er lavsæson – og alligevel brager vi igennem med en kampagne, der slår alle rekorder, udtaler Jesper Boysen, adm. direktør i Power i en pressemeddelelse. 

Strategisk offensiv midt i prispres

Jubilæumskampagnen er ikke kun en fejring, men en strategisk offensiv i et konkurrencepræget marked for elektronik, der de seneste år har været præget af lavere forbrug og øget prispres. Power, som blev stiftet i 2015 som udfordrer til Elgiganten, har arbejdet på at vinde markedsandele gennem lave priser, massiv markedsføring og en løbende udvidelse af butikskæden.

Jubilæet markerer samtidig den største markedsføringsindsats i Powers historie. Kæden har været synlig i over 50 byer med outdoor-reklamer og lancerede en reklameserie i tre dele sendt på TV 2. 

- Vi har investeret tungt i at skabe noget danskerne vil være en del af. Det her handler ikke kun om rabatter, men om at markere Power som en oplevelsesdrevet retail-aktør, udtaler Jesper Boysen.

Trods en rekordomsætning på 3,5 mia. kr. i 2024 leverede Power igen en beskeden overskudsgrad på 0,8 pct. - femte år i træk med samme lave lønsomhed. 

For 2025 venter kæden, ifølge 2024-regnskabet, en omsætning på mellem 3,5 og 3,75 mia. kr., og et overskud i niveauet 30–80 mio. kr., svarende til en forventet overskudsgrad på op til 2,2 pct.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.132