Matas skifter gear og går i offensiven med kontanter på kistebunden i en tid, hvor mange forbrugere har det svært, og hvor detailkæder bredt set mærker den lave forbrugertillid.
I første kvartal af regnskabsåret 2025/26 har koncernen ikke kun oplevet vækst og flere kunder – den har også løftet sin pengestrøm (cash flow) markant. Og ifølge top...
Væksten bliver vekslet til kolde kontanter – Matas i offensiven efter logistikløft
Efter flere års investeringer og integration går Matas nu ind i en ny fase. Med voksende kundestrøm og stærke pengestrømme retter koncernen blikket mod drift, sortiment og strategisk tempo

Topchef Gregers Wedell-Wedellsborg kalder første kvartal et bevis på strategiens styrke – og lover mere offensiv taktik, nu hvor logistik og cash flow er på plads. Pressefoto: Matas
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement