23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rema 1000 opgiver satsning på onlinesalg

Endnu en dagligvarekæde trækker sig fra markedet af onlinesalg af dagligvarer. 

Efter 10 år opgiver dagligvarekæden Rema 1000 Danmark sin tjeneste med onlinesalg af dagligvarer.

Remas forsøg på at drive online dagligvarehandel hedder Vigo, hvor konceptet er, at kunder kan købe ind for hinanden og også få pakket og leveret varer hjem på samme måde.

Tilslutningen til konceptet er dog blevet mindre og mindre, hvorfor Rema endeligt lukker konceptet ned fra december.

Linkedin skriver direktør for kommunikation og ansvarlighed, Jonas Schrøder, at det har været en svær beslutning, der har været længe under vejs.

- Men vi må erkende, at tiden er løbet fra tjenesten – i dag bruger færre og færre REMA 1000 med Vigo – en løsning, vi lancerede for 10 år siden, hvor kunder kan handle for hinanden i deres lokale REMA 1000-butik, lyder det i opslaget. 

I samme opslag står der, at Rema 1000 fremover vil satse mere deres Køb og Hent-løsning, der minder om Salling Groups koncept, Bilka To Go. 

Èn i rækken

Beslutningen er blot én i rækken af dagligvarekæder, der kaster håndklædet i ringen i forsøget på at få en rentabel forretning ud af online dagligvaresalg til danskerne. 

Flere andre dagligvarekæder har i årenes løb forsøgt at komme ind på markedet og senere trukket sig helt eller delvist fra det igen.

Coop Danmark forsøgte sig i 10 år med at tjene penge på online dagligvarehandel, indtil at de i 2023 opgav projektet og lukkede konceptet, der hed Coop.dk Mad. 

I en periode havde Salling Group også deres bud på en dagligvareforretning på nettet. Den hed Føtex Hjemmelevering, men blev droppet i 2023 og ført over til koncernens Bilka, der fortsat driver konceptet Bilka To Go.

Her handler kunderne online, men henter sine pakkede varer ved særlige udleveringssteder omkring Bilka-butikkerne. Det er et lignende koncept, Rema 1000 nu satser på. 

Opdateres. 

Se nøgletal for: {{ company.name }}
Dagligvarer Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047