Dagen efter, at erhvervsmediet Business Insider skrev, at den danske madspilds-mastodont Too Good To Go er på udkig efter en investor i milliardklassen, fortæller virksomheden selv, at man er gået ind i Japan.
Det sker i et opslag fra stifter og adm. direktør Mette Lykke på Linkedin.
- Too Good To Go kommer til Japan, vores allerførste skridt ind i Asien!, skriver hun.
Ifølge Lykke har japanerne høje ambitioner med hensyn til at reducere et madspild, der i 2023 er anslået til 4,64 millioner tons spiselig mad.
- Vi er heldige at have Hiroto Ooka som vores nye landedirektør. Med mere end 25 års erfaring fra Toppan Group, Rakuten og Agoda er han den perfekte person til at bringe vores app og vores mission til Japan. Denne lancering betyder meget for os, og vi kan ikke vente med at gå live. Det handler ikke kun om at komme ind på et nyt kontinent, men om at invitere endnu flere mennesker med i kampen mod madspild, skriver hun.
I dag er Too Good To Go's app i brug i 18 lande i Europa samt i USA.