Salling Groups markedsleder Netto har med en vis præcision udvalgt særligt lave priser på hakket oksekød, kaffe, et smørprodukt, mozzarella og mørk chokolade til kædens seneste tilbudsavis.
De skal gælde i resten af 2025.
Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra Salling Group.
- Fødevareinflationen er ikke længere bredt forankret, men drives i særdeleshed af enkeltkategorier såsom oksekød, mejeri og kaffe. Dem nedprioriterer vores kunder og handler klogt udenom dem, fordi prisen er blevet for høj. For at imødekomme det, reducerer vi nu priserne for at hjælpe vores kunder, som forhåbentlig igen kan finde værdi i de varer, vi har udvalgt. De fem varer ændrer ikke hverdagen eller oplevelsen af vores priser for kunderne radikalt, men det er endnu en håndsrækning, siger Braw Bakir, direktør i Netto.
Ifølge Avisen Danmark melder han om en femdobling af salget af chokolade i weekenden og en vækst på 150 procent på kaffesalget.
Alle de fem tilbud er private label-varer, og oksekødets fedprocent er oppe på 14-18 procent.
Ifølge Braw Bakir koster det Netto "flere millioner" at sælge 400 g kaffe til 35 kr., 100 gram chokolade til 14 kr. og 400 gram hakket oksekød til 45 kr.
Netto-direktøren ville "oprigtigt blive glad", hvis konkurrenter vælger at matche Nettos nye priser, siger han til mediet.