23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk sportsbrand vender tilbage til italiensk fodbold efter 25 år

Danske Hummel vender tilbage til italiensk fodbold med traditionsklub og lover, at noget stort er på vej 

Efter 25 års fravær er Hummel tilbage i italiensk fodbold gennem et nyt partnerskab med traditionsrige LR Vicenza. 

Det danske sportsbrand har tidligere klædt klubber som Udinese og Chievo Verona på – og ser nu et strategisk potentiale i støvlelandet, skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Hummel har i de senere år styrket sin tilstedeværelse på markeder som Tyskland, Frankrig og Spanien og ifølge CEO, Lars Stentebjerg, er tiden nu moden til at genetablere sig i Italien, hvor fodboldkulturen og de lokale værdier matcher brandets DNA.

- Italiensk fodbold er indbegrebet af passion, tradition og en helt unik kultur – værdier, der passer perfekt til Hummel, udtaler Stentebjerg.

Selvom Vicenza aktuelt spiller i serie C, understreger Hummel, at liga-status ikke er afgørende. Det handler om identitet og kultur. 

Partnerskabet med Vicenza ses som første skridt i en langsigtet satsning på det italienske marked, hvor Hummel også har ambitioner i de højere rækker.

- Vi ser et stort potentiale i Italien. Vicenza er første skridt, men vi kan love, at der er noget stort på vej, udtaler Lars Stentebjerg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web02