23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kiwi Minipris: Vi er ikke ved at dø

Ifølge en prognose fra Retail Institute Scandinavia kommer discountkæderne til at kæmpe for overlevelse. Men Kiwi har en helt anden plan.








De svageste er udsatte









Kiwi er ikke enig









Kiwi er ved at finde sin plads

I en lang årrække har discountkæderne haft gyldne tider, men ifølge analysefirmaet Retail Institute Scandinavia begynder vækstdrømmene at krakelere, da der er udsigt til, at væksten begynder at flade ud. Det oplyser epn.dk. Retail Institute Scandinavia spår, at discountkæderne kommer til at kæmpe for overlevelse. Butiksdøden vil for alvor indtræffe efter 2018. Den hårdere og uvante konkurrence får den konsekvens, at de svageste i discountklassen er udsat for butiksdød, lyder det i konklusionen. Ser man på det danske marked, anser Retail Institute Scandinavia blandt andet Kiwi for at være en af de svageste af de i alt seks discountkæder på markedet. Hos Kiwi er man ikke enig i den dystre prognose. Der er tværtimod ingen planer om at sænke farten. - Vi bliver ved med at åbne mange butikker. Om det lige bliver 15 eller 20 butikker, det er knap så vigtigt. Men der ligger en ekspansionsplan helt fast for Kiwi, og den kører vi efter. Vi er små, men det behøver man ikke lave mange analyser for at finde ud, så den ros vil jeg give Retail Institute Scandinavia. Det er flot af dem, at de kan konkludere, at vi er de mindste, men derfra gætter de bare, siger administrerende direktør for Kiwi Danmark, Carsten Hansen. - Vi har 100 butikker, og dermed er vi små i forhold til mastodonterne på det danske marked, men vi har en ejerstruktur og en vilje, der gør, at vi er på vej op. NorgesGruppen er jo gået ind og har overtaget Dagrofa, og det gør, at Kiwi er i en ekspansionsfase og ikke det modsatte, siger han.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109