Det koreansk-inspirerede hudplejebrand Smuuti Skin er stormet frem i Norden og Baltikum og rykker nu ind i Bilka og Føtex.
Det skriver Smuuti Skin i en pressemeddelelse.
Brandet, som blev grundlagt i Finland i 2023, har på kort tid opnået stor udbredelse i Norden og Baltikum og markerer nu sin hidtil største retail-tilstedeværelse i Danmark.
Produkterne appellerer især til unge forbruge og har allerede solgt over to millioner enheder i regionen, fremgår det af pressemeddelelsen.
Ifølge grundlægger Jenni Ahokas blev brandet hurtigt udsolgt efter lanceringen og oplevede stor efterspørgsel hele det første år.
- Vores mission har altid været at gøre hudpleje af høj kvalitet både tilgængelig og sjov, udtaler hun og peger på samarbejdet med Salling Group som en mulighed for at nå et bredere dansk publikum.
Lanceringen sker i en periode, hvor K-beauty-trenden fortsætter med at vokse internationalt. Den globale branche forventes at runde 18 milliarder USD, svarende til 113 mia. kr. i 2029.
Væksten er særligt drevet af efterspørgslen på den såkaldte "glass skin"-æstetik, som dyrkes især på sociale medier.
Hos Matas har man ført det finske brand siden starten af sommeren og hos Bilka og Føtex bliver det muligt at købe et særligt udvalg af brandets mest populære serie.