23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkedskæde indfrier strategisk mål: Overhaler Rema 1000

Ny undersøgelse placerer Meny øverst i danskernes vurdering af dagligvarekæder

Mindre end et år inde i koncernens treårige strategiperiode, Gro'27, kan Dagrofa nu sætte flueben ved én af de strategiske målsætninger:

Flagskibskæden Meny har vippet de sidste mange års vinder, Rema 1000, af pinden og indtager nu førstepladsen i Loyalty Groups BrancheIndex 2025.

Ifølge den årlige undersøgelse fra Loyalty Group har supermarkedskæden Meny nu landets mest tilfredse og loyale kunder og vinder fem ud af otte målte kategorier – herunder tillid, image, tilgængelighed, produktkvalitet og økologi.

Det oplyser Dagrofa i en pressemeddelelse.

– Det er simpelthen en fantastisk nyhed, jeg kan næsten ikke få armene ned. Rema 1000 har år efter år vundet den pris, men nu er det en ny æra – og det er en kæmpe ære, at kunderne bedømmer os så flot, siger Richo Boss, kædedirektør i Meny.

BrancheIndex 2025 bygger på svar fra 4.694 danske forbrugere og viser, at Meny opnår et loyalitetsindeks på 70 point – tre point foran Rema 1000 og syv point foran Lidl. Det er første gang, Meny topper den samlede liste, og fremgangen ses også inden for samfundsansvar, hvor kæden nu placerer sig blandt de tre bedste.

– Gennem årene har Meny mindsket forspringet til Rema 1000, og det er markant, at Meny er den eneste kæde i top-fem, som har haft konstant fremgang de seneste tre år, udtaler Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

Hæderen falder sammen med kædens 10-års jubilæum i Danmark. Ifølge Meny selv er det især investeringer i kundeservice, faglært personale og et bredt kvalitetsudvalg, der har båret frugt.

– I Meny tror vi på den gode faglige service fra vores madarbejdere, betjente slagter- og delikatesseafdelinger, et bredt udvalg af kvalitetsprodukter, så du også bliver inspireret og, hvis du har lyst kan få en nem ret med hjem, siger Richo Boss.

Se nøgletal for: {{ company.name }}
Dagligvarer Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094