23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mærkevarer presses ud af butikkerne

Danske mærkevareproducenter kæmper i øjeblikket for at komme ud af et krydspres, som de store strukturforandringer i dansk dagligvarehandel udsætter dem for.

Dagligvarehandlen er gået helt discount. I visse varekategorier sælges over 50 pct. af forbruget i dag i discountbutikker som Netto, Fakta, Rema 1.000, Lidl og Aldi. Det skriver Berlingske Nyhedsbureau.





Desuden satser de store dagligvarekoncerner som Dansk Supermarked, Coop og Dagrofa på det, der i branchen kaldes ”private label”. Direktør i dagligvareleverandørernes forening DLF, Niels Jensen, siger, at det kan komme til at betyde et mere kedeligt og ensartet vareudvalg i butikkerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157