23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

SmartGuy klar til kamp

SmartGuy er blæser til krig efter dårligt julesalg. SmartGuy går massivt til værks med prisnedsættelser og markedsføring.

Julemåneden blev ikke som forventet hos SmartGuy. Kunderne satte sig ikke til tasterne december i den grad som man havde håbet på. Derfor valgte selskabet at nedjusterer sine forventninger til regnskabet.





- Vi har haft lidt højere forventninger til væksten, end hvad vi kan indfri. Det er selvfølgelig skuffende. Det giver næsten sig selv. Vi havde håbet på mere, siger Smartguys administrerende direktør Nikolai Kærgaard.





Klar til krig

Det er en ærgerlig og skuffende situation, siger Nikolai Kærgaard.





Skuffelsen har fået selskabet til for alvor at træde ind den priskrig, der er blandt konkurrenterne.





- Vi føler, at det er nødvendigt for os at forsvare vores markedsposition og gå med i den krig, der er, hvor det nærmest gælder om at give produkterne væk, siger han.





- Før har vi været lidt forsigtige, fordi vi gerne ville tjene penge. Det er et spil i branchen, som vi hidtil har sagt er usundt. Men det har vist sig at være svært at undgå at være en del af. Det er et markedsvilkår lige nu, siger han.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.126