23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Forbrugere sælger ud af privatlivet for en smule rabat

Matas, Magasin, H&M, Kiwi Minipris og Illum er alle begyndt at tilbyde rabatter gennem særlige medlemsordninger, men målet er ikke fællesskaber, rabatter eller VIP-arrangementer, men overvågning af forbrugervaner.

Lars Pram, direktør i Forbrugerrådet Tænk, bekræfter, at kundekortene handler om dataindsamling. Det skriver Information.

Supermarkedskæden Coop gemmer oplysninger om de 1,4 mio. medlemmers indkøb i fem år, men koncerndirektør mener ikke, at det handler om kundeovervågning.

Han forklarer, at det nærmere handler om at forstå, hvad kunderne har behov for.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079