23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk e-handel får adgang til købestærke kinesere

Ny aftale mellem Post Danmark og China Post giver danske e-handlere adgang til knap 1,4 mia. kinesere med en konkret e-handelsløsning. FDIH er glad for aftalen.

Alle snakker om Kina, men ingen har konkrete løsninger før nu. Adgangen til det kinesiske marked sker gennem på e-handelsplatformen ULE.com, som China Post har drevet siden 2011.

Den nye aftale indebærer, at Post Danmark skal hjælpe kineserne med at finde de rette danske e-handlere – et arbejde som bl.a. foretages i samarbejde med DI og FDIH.

Hos FDIH er man glad for aftalen:

- Vi synes, den rummer særdeles spændende muligheder for vores medlemmer. Oftest kræver en adgang til det kinesiske marked, at man etablerer sig fysisk i Kina, og mange udenlandske virksomheder møder generelt udfordringer ved at trække penge ud af landet, siger Annette Falberg, der er adm. direktør for FDIH.

- Det er to konkrete barrierer, som denne aftale rækker ud over ved at give de danske e-handlere en nem adgang til en lokal e-handelsplatform, som har erfaringer med internationale udbydere, slutter Annette Falberg.

E-handelsløsning til knap 1,4 mia. kinesere

Næste skridt i samarbejdet med Post Danmark er at afdække interessen blandt danske e-handlere for at komme på ULE.com og dermed sælge til knap 1,4 mia. kinesere.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web02